A JP Performance RWB Porschéje először Magyarországon!
Létezik még olyan autórajongó, aki ne ismerné Jean Pierre Kraemer nevét? A német JP Performance alapítója igazi szupersztár, akit a televízióból ismerhetett meg a közönség, majd őrült építéseivel vált még népszerűbbé.
A JP Performance munkásságáról, világszerte elért sikereiről már most regényeket lehetne írni. A Dortmundban található központjukban mindig készül valami elmebeteg jármű, a Youtube-on több milliós nézettséggel bíró csatornájukra pedig folyamatosan kerülnek fel róluk a tartalmak. Sokat elárul Jean Pierre autóbuzériájáról az is, hogy közel 100 saját autójuk van, amelyekből nagyon sokat még soha nem látott a közönség. Borítékolható tehát, hogy az elkövetkező években rengeteg érdekes gépet látunk majd még kigurulni abból a műhelyből!
Jean Pierre időközben megnyitotta saját burgerezőjét, majd a PACE Museum-ot, amit minden benzinvérűnek kötelező meglátogatnia egyszer az életben - vagy inkább többször, hiszen a folyamatosan változó/megújuló kiállítás mindig tud újat mutatni.
Tavaly a TOYO Tires hazai importőre, az Abroncs Kereskedőház jóvoltából két JP Performance építés, a Dragon Supra és a 2Crazy GT86 már megtekinthető volt Budapesten. Mindkét autó óriási sikert aratott, hiszen a hazai közönség először láthatta ezeket az építéseket testközelből. Az AKH csapata igyekezett életben tartani a jó kapcsolatot, és idén még több JP építést is hoznak az UNIX-AMTS falai közé!
Először is visszatér a tavalyi közönségkedvenc, 2Crazy GT86, ami egyébként az idei show szinte összes kreatívján szerepel. Az elmebeteg Toyota sokkal inkább egy driftre épített gép, mint utcai autó. A gyári motor helyére a legendás 2JZ került beépítésre, ami itt 628 lóerővel terrorizálja a hátsó, 11x19 méretű felnikre húzott 285/30-as Toyo Proxes Sport2 gumikat, elölre pedig 9,5x19 a felnik mérete és 225/35-ös gumikkal szerelték. A teljes reperotár pedig többek között Pandem bodykitet, extrém fóliázást, Recaro sportüléseket és teljes versenytechnikát takar, számos további módosítás kíséretében.
A másik érdekesség a legendás JP Burger Taxi, ami elsőre blikkre talán egy kicsit furcsa lehet, pedig sokkal többről van szó, mint azt gondolnánk. A projekt legérdekesebb része a motor, ugyanis a gyári erőforrást elég messzire hajították, hogy a helyére egy 1.8T kerüljön a Volkswagen UP-ba. A 2013-as évjáratú autót 392 lóerő cibálja, de tudna sokkal többel - egészen pontosan 650 lóerővel - is üzemelni, a cél azonban az utcai használhatóség volt. Ehhez nagyban hozzájárul az összkerékhajtás, valamint természetesen a 235/40-es Toyo Proxes R888R gumikkal szerelt 10x17-es felnik, valamint az állítható KW futómű is.
A legnagyobb durranásnak pedig JP RWB Porschéje számít, hiszen az AMTS történelmében először láthatnak a látogatók egy eredeti, Nakai San által összerakott gépet!
Ha japán Porsche tuningról van szó, a Rauh-Welt Begriff megkerülhetetlen név a szakmában. A stuttgarti sportkocsik exkluzív átalakítására szakosodott ázsiai műhely közel 30 éve meghatározó szereplője a tuningpiacnak. Az RWB (magyar fordításban kb: durva világ koncepciója) stratégiáját az exkluzivitásra építette fel. Olyannyira, hogy a kint egyébként sem gyakori Porsche típusai közül kizárólag korábbi kiadású 911-esekhez készítenek - japán és európai alkatrészek kombinálásával - egyedi, widebody csomagokat.
A mára legendává érett három betű mögött a japán műhely vezetője, Akira Nakai áll, aki a mai napig saját kezűleg pakolja fel saját tervezésű szélesítőszettjeit a sportautókra, szerte a világon, mindegyiket teljesen egyedi kivitelben, az autóknak saját nevet, "egyéniséget" adva.
A történet kezdete 6 évvel ezelőttre vezethető vissza. Az autó akkoriban csak kék volt, majd ezt követően erre került fel a különleges, "JP" dekor. Habár ezek a szélesítések nem tartoznak a legdurvábbak közé, de még így is szükség volt a 12x18 méretű Rotiform FUC felnikre, melyekre csak egyedi rendelés alapján, Japánból lehetett beszerezni a 315/30 ZR18 méretű Proxes RR semi slick abroncsokat. A felnik mérete elöl sem gyenge, a 10x18-as görgőkre 255/35-ös gumikat szereltek. Az 1989-es autóban egy teljesen felújított, 3,6 literes hathengeres boxermotor dolgozik 265 lóerővel, aminek a hangját egyedi kipufogórendszer engedi a szabadba. A futómű ebben az esetben is KW, így a kanyargós ívek sem okoznak kihívást a szétszélesített Porsche-nak.
JP-nek rengeteg projektje van még, amelyek folyamatosan készülnek a műhelyükben, borítékolható, hogy a jövőben is láthattok majd JP Performance gépeket az UNIX-AMTS-en. Jean Pierre idén személyesen is üdvözletét küldte az AMTS látogatóinak! Csekkold Te is:
A JP Performance világon egyedülálló építéseit a GUMI.HU & TOYO TIRES standján találod meg az UNIX-AMTS-en, ahol exkluzív kedvezmények és izgalmas aktivitások várnak!
A standon az idei év autócsodáin felül különleges ajánlatokkal, interaktív élményekkel és szórakoztató programokkal várják a látogatókat!
Interaktív aktivitások az egész családnak!
ARCFESTÉS
Szombaton és vasárnap |
A legkisebbek kedvenc mintáikban tündökölhetnek!
INFINITY SPINNER
Péntek, Szombat és vasárnap |
Videózz és nyerj!
SZIMULÁTOR
Péntek, Szombat és vasárnap |
Ülj be és tapasztald meg a versenypálya izgalmait egy profi szimulátorban!
SZÍNEZŐ SAROK
Péntek, Szombat és vasárnap |
Kreatív sarok a legkisebbeknek!
HURRIKÁN
Szombaton és vasárnap |
Az elmaradhatatlan és megunhatatlan játékotok!
Exkluzív kedvezmények csak az AMTS ideje alatt!
A GUMI.HU standján most különleges akciókkal és kedvezményekkel is várják az érdeklődőket! Keressétek a standon rejtőző QR kódot.
- Dátum: 2025.03.28-30.
- Helyszín: Hungexpo, G pavilon közepe!
- Ne hagyd ki ezt az egyedülálló lehetőséget!
Látogass el a GUMI.HU & TOYO TIRES standjára, nézd meg a kiállított autókat és szerezd meg a legjobb ajánlatokat és ajándékokat!
Vedd meg csomagban!
Szeretnél egy Miss AMTS naptárt is? Vedd meg egyben a jegyeiddel, olcsóbban! Részletek itt!
Nyerj egy autót a belépőddel!
Az AMTS idei fődíja egy vérbeli V8-as Ford Mustang GT, melyet akár Te is megnyerhetsz! Részletek itt!
Hátralévő idő az AMTS-ig:
Támogatók
Készpénzmentes fizetés a Hungexpón
Fontos információk a Hungexpón működő HelloPay rendszerről. Olvasd el figyelmesen!